Krosno z tradycją

Ocena użytkowników: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

W dniu 16.09.2013r. korzystając ze sprzyjającej pogody wybraliśmy się na jednodniową wycieczkę . Celem naszego wyjazdu było Krosno, jego zabytki oraz atrakcje turystyczne.

Po przyjeździe udaliśmy się do Muzeum Rzemiosła, które znajduje się w budynku gdzie w latach 1901-1938 mieściła się Pierwsza Krajowa Fabryka Zegarów Wieżowych Michała Mięsowicza. Podziwialiśmy eksponaty obrazujące rzemiosło użytkowe terenów południowo – wschodniej Polski.
        Obejrzeliśmy eksponaty związane z zegarmistrzostwem, poznaliśmy jak wyposażone były warsztaty i jakich narzędzi używano do pracy w stolarstwie, kuźni, krawiectwie, fryzjerstwie, modniarstwie, rymarstwie, szewstwie oraz tkactwie. Niektóre eksponaty kojarzyły się kolegom z narzędziami, które wykorzystywane były w domach. Kolejną atrakcją było zwiedzanie Centrum Dziedzictwa Szkła, pierwszego i jedynego w naszym kraju interaktywnego centrum turystyczno-kulturowego prezentującego temat hutnictwa szkła i szklanej twórczości. Poznaliśmy skład i historię powstania szkła użytkowego, wyrobów artystycznych, rzeźb, obrazów i elementów dekoracyjnych.
          Zaznajomiliśmy się z etapami postępów w produkcji i zdobieniu szkła. Zobaczyliśmy jak wyglądały piece hutnicze a osoby chętne mogły spróbować swoich sił w procesie tworzenia szkła. Dmuchanie bombek szklanych sprawiło wiele radości nie tylko występującym ale również widzom, którzy dopingowali ich a trud został nagrodzony przez przewodnika medalem. Po obejrzeniu filmu, pięknych wystaw szkła i zakupieniu pamiątek udaliśmy się do drugiego obiektu, piwnic w zachodniej części rynku. W odrestaurowanych pomieszczeniach rynku obejrzeliśmy dalszą część ekspozycyjną mieszczącą m in. wystawę dzieł artystów szkła.

Urzeczeni tak pięknymi dziełami kolorystyką i kształtem udaliśmy się na poczęstunek do restauracji a grupa najbardziej wytrwałych uczestników postanowiła wspiąć się po schodach na szczyt wieży Farnej o wysokości 38 metrów, skąd podziwiali panoramę Krosna.
           Pełni wrażeń i przeżyć jakie przyniosła wycieczka, wróciliśmy do domów.